ISO 9001Minőségirányítási rendszer – MSZ EN ISO 9001:2009
A megbízhatóság egyik fokmérője, hogy képes-e egy szervezet folyamatosan a vevői és a jogszabályi követelményeknek megfelelő terméket, szolgáltatást nyújtani partnerei részére. Többek között e kettős követelményrendszernek való megfelelés elősegítése érdekében hozták létre a Nemzetközi Szabványosítási Szervezetben az ISO 9001-es szabványt.
Miért alkalmazzuk a Minőségirányítási Rendszert?
A másik alapgondolat az, hogy a szabvány követelményrendszerének összeállításával segítséget adjanak bármely tevékenységi kört folytató, bármely társadalmi kultúrában dolgozó szervezet számára, hogy az előzőekben felsoroltakat meg tudják valósítani.
Mit jelent a Minőségirányítási Rendszer?
A követelmények a felső- vezetés elkötelezettségétől, a vállalat irányításától, a szabályozott folyamatokon át (beleértve a szükséges ellenőrzéseket, javításokat) a hibák megelőzéséig és a vállalkozásfejlesztésig szinte a szervezet teljes tevékenységét lefedik.
A Minőségirányítási Rendszer tanúsításának előnyei megfelel a hazai és a meghivatkozott nemzetközi normáknak, rendszeresen – bevonva az érintett munkatársakat – rendszerszemlélettel vizsgálja felül és fejleszti a társaság működését, tevékenységének hatásosságát.
- javítja a szervezet külső-belső megítélését, hírnevét,
- növeli a munka hatékonyságát, eredményességét,
- hozzásegíti a vezetőséget az erősségek és a gyengeségek feltárásához.